Перейти до основного вмісту

Навіщо "Укравтодору" польський керівник з корупційним шлейфом

Полк іноземних експатів, що працюють в українських держструктурах, поповнився ще одним "бійцем".

У середу на засіданні Кабміну було оголошено, що виконуючим обов'язки голови Держагентства автомобільних доріг України призначений екс-міністр транспорту Польщі Славомір Новак.

Сам Новак відомий тим, що відповідав за транспортні плани та інвестиції при підготовці Польщі до Євро-2012. Однак вже у листопаді 2013 року Новак був змушений подати у відставку після скандалу із незадекларованим годинником Ulysse Nardin вартістю $5,5 тис.

Також Новак був депутатом польського Сейму, а під час минулорічних президентських виборів очолював штаб президента Броніслава Коморовського.

* * * * *

Призначення Славоміра Новака, колишнього міністра інфраструктури Польщі, керівником Укравтодору - серйозна помилка, яка є свідченням нездатності української політики бачити усю картину.

Славомір Новак не є фахівцем у сфері транспорту. Не має відповідної освіти і досвіду роботи у цій сфері, за винятком посади міністра.

Це типовий несамостійний політик середньої руки, з такими ж невисокими амбіціями. Свого часу цей чоловік, працюючи в адміністрації польського президента, мріяв про посаду міністра молоді як вершину своєї кар'єри.

І лише волею долі та бажанням свого політичного патрона і покровителя Дональда Туска став міністром інфраструктури.

Корумпованість пана Новака дрібна. За українськими масштабами.

Але того, що було - любові до розкошів (хоча претензій до пана Новака є трохи більше за занадто дорогий годинник), було достатньо у Польщі, щоб отримати проблеми і зіпсувати репутацію.

Тепер же заступництвом того ж таки Дональда Туска пан Новак знайшов хлібну посаду в Україні. В країні, де масштаби корупції значно вищі, ніж у Польщі.

Отже, маємо непрофесіонала і людину, чию репутацію вже не назвеш бездоганною, на посаді, де встояти перед спокусами корупції буде значно важче, ніж у Польщі.

Але ж є ще й інша сторона проблеми.

Пан Новак і його політичний патрон Дональд Туск є представниками політичної сили, що є в опозиції до діючої в Польщі влади. В опозиції з туманними перспективами отримати політичну перемогу і повернутися до влади.

То що ж таке здобуває Україна, окрім ще однієї причини для роздратування чинної польської влади?

З тією владою, з якою вже маємо проблеми, але маємо потребу заручитися її підтримкою в низці життєв оважливих питань.

Ми влізли в дуже неприємний і невигідний політичний розклад. І нагадаю, що у прикупі - лише сумнівні ділові та особисті якості кандидата.

Можливо, хтось думав, що цінність Новака в тому, що він не представляє жоден з українських політичних кланів, що б'ються за контроль над фінансуванням галузі?

Може, це і так. Поки що. Але як довго це триватиме, і наскільки це переважує усі інші проблемні аспекти цього призначення?

При затвердженні на засіданні Кабміну Славомір Новак нескромно підкреслив свою заслугу (нехай і часткову, на його думку) у "цивілізаційному стрибкові Польщі".

Не згадав пан Новак лише те, що в плані розвитку інфраструктури цей польський стрибок фінансувався значною мірою Європейським Союзом. І це ще одна помітна розбіжність між Україною та Польщею.

Автор: Богдан Яременко,

голова правління "Майдану закордонних справ"

Популярні дописи з цього блогу

Как вывести пятна от мочи - эффективные способы

Очень неприятно, когда по тем или иным причинам на обивке дивана, матраце или ковре появляется пятно мочи. Это может быть проказа домашнего любимца или старания годовалого ребенка, которого отучают от подгузников, или же последствия другой ситуации.  Встает вопрос, как вывести пятна от мочи, чтобы исчезло неприятное загрязнение, а главное, чтобы не оставалось запаха. В случае с котятами и щенками запах создает огромные проблемы, ведь он едкий и неприятный, а для них это метка для продолжения непотребства. Если есть возможность оперативно постирать вещь, на которую попала моча, то проблема в подавляющем большинстве случаев проходит без следа. Следует выстирать одежду или пеленку согласно требованиям к материалам и все закончится так же быстро, как и началось. Проблемы могут начаться в том случае, если пятно уже успело высохнуть и образовать несмываемый солевой слой. Разговор же пойдет о ситуациях, когда стирка противопоказана или вовсе недоступна, когда моча попала на обивку дивана

Чи етично політичним повіям називати "політичнимі повіями" інших?

Депутат Вінницької обласної ради, голова ГО «Центр захисту журналістів», голова ГО «Антикорупційна спілка Вінниччини», голова профільної депутатської комісії по свободі слова Тетяна Редько оприлюднила свою е-декларацію про доходи, яка викликала цілу бурю емоцій у середовищі журналістів, громадських діячів, політиків. Річ у тім, що "Заслужений журналіст" Тетяна Редько – співзасновниця відомої у Вінниці газети «33 канал». Так от, виявляється, що статки пані Редько перевищують навіть статки багатьох вінницьких губернаторів, чиновників та бізнесменів, а справжнім журналістам такі «золоті гори» і не снились. Е-декларація «єдиної чесної журналістки» Певна річ, рахувати гроші у чужому гаманці – справа невдячна. Якщо це не стосується публічних людей, чиновників, судей, прокурорів, народних обранців різних рівнів. Слід зазначити, що із запровадженням е-декларацій у минулому році Тетяна Редько опублікувала на сайті власної газети блог, про те, які ненажери н

Українське Дунайське пароплавство переводить свій флот під прапор Словаччини

ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство" (УДП) реалізує програму з переведення частини комерційного флоту під прапор Словаччини з тим, щоб зайти на ринок перевезення вантажів з/в порт Констанца. Про це повідомив в.о. голови правління судноплавної компанії Дмитро Чалий . "Пароплавство здійснює роботу з переведення флоту, який знаходиться в оперуванні, під прапор Словаччини, що дозволить уникнути обмежень "третього прапора" в портах Румунії. Це дасть можливість флоту пароплавства брати участь в перевезеннях з/на глибоководний порт Констанца, який сьогодні є одним з головних транспортних хабів у Східній Європі", – розповів Чалий. За його словами, це один із кроків, які робить УДП для якісного зростання вантажної бази. Ще одним потенційним джерелом збільшення перевезень є повернення традиційного вантажопотоку – залізорудної сировини (ЗРС) Полтавського ГЗК (маршрут Ізмаїл – австрійський Лінц), яке в 2012-2013 рр. становило до 40%